Zboží odesíláme každé pondělí

Pokud uskutečníte objednávku do neděle 12:00, odešleme zboží další den. Při volbě bankovním převodem / kartou zboží odešleme následující pondělí po obdržení platby.

Únik oleje pod ventilovým víkem - přetěsnění pomocí tmelu na motory

Únik oleje pod ventilovým víkem je častým problémem, který trápí majitele automobilů. Tento problém může způsobit nejen nepříjemné zápachy a kouř, ale také poškození motoru, pokud není včas opraven. Tradičně se pro řešení tohoto problému používá nové těsnění, ale v některých případech může být efektivnější použít tmel na motory. V tomto článku se podíváme na postup přetěsnění pomocí tmelu na motory, na co si dát pozor a jak si usnadnit práci.

Únik oleje pod ventilovým víkem

Časté problémy motorů s únikem oleje

Únik oleje pod ventilovým víkem je běžný u starších vozidel, kde těsnění ztratilo svou pružnost a začalo propouštět olej. Může se také objevit u novějších vozidel, pokud těsnění nebylo správně instalováno nebo došlo k mechanickému poškození. Mezi hlavní příznaky úniku oleje patří:

  • Viditelný olej na povrchu motoru kolem ventilového víka.
  • Nepříjemný zápach spáleného oleje, zejména po delší jízdě.
  • Kouř vycházející z motorového prostoru.
  • Snížená hladina oleje v motoru.

Přetěsnění pomocí tmelu na motory

Příprava na práci

Před zahájením práce je důležité připravit si všechny potřebné nástroje a materiály. Budete potřebovat:

  • Tmel na motory, který je odolný vůči vysokým teplotám a olejům.
  • Čistící prostředky na odstranění starého těsnění a oleje.
  • Nástroje na demontáž ventilového víka (klíče, šroubováky).

Postup přetěsnění

  1. Demontáž ventilového víka: Začněte tím, že odpojíte všechny potřebné komponenty, které brání přístupu k ventilovému víku, jako jsou kabely, hadice nebo kryty. Poté pomocí vhodného nářadí odšroubujte ventilové víko.

  2. Čištění povrchů: Odstraňte staré těsnění a důkladně vyčistěte povrch víka a motoru. Použijte čisticí prostředky, které odstraní olej a nečistoty, aby nový tmel dobře přilnul.

  3. Aplikace tmelu: Naneste tenkou a rovnoměrnou vrstvu tmelu na povrch ventilového víka. Ujistěte se, že tmel pokrývá celou plochu, kde bylo původní těsnění.

  4. Montáž ventilového víka: Opatrně nasaďte ventilové víko zpět na motor a postupně utahujte šrouby do kříže, aby bylo zajištěno rovnoměrné rozložení tlaku. Nepřetahujte šrouby, aby nedošlo k poškození víka nebo závitů.

  5. Kontrola těsnosti: Po montáži nechte tmel dostatečně zaschnout podle pokynů výrobce. Poté zkontrolujte těsnost spoje a ujistěte se, že nedochází k úniku oleje.

Na co si dát pozor

Při přetěsňování ventilového víka tmelem je důležité dodržovat několik zásad, aby byl výsledek co nejlepší:

  • Čistota: Povrchy musí být dokonale čisté a suché, jinak tmel nebude dobře přilnut a může dojít k úniku.
  • Rovnoměrná vrstva: Tmel by měl být nanesen v rovnoměrné vrstvě. Příliš tenká vrstva nemusí dostatečně těsnit, zatímco příliš tlustá vrstva může způsobit problémy při montáži.
  • Doba schnutí: Nezanedbávejte doporučenou dobu schnutí tmelu. Předčasné uvedení motoru do provozu může vést k selhání těsnění.

Usnadnění práce

Přetěsňování ventilového víka může být náročné, zejména pokud nemáte mnoho zkušeností. Zde je několik tipů, jak si práci usnadnit:

  • Používejte kvalitní nástroje: Kvalitní nářadí usnadní demontáž a montáž ventilového víka a sníží riziko poškození dílů.
  • Připravte si pracovní prostor: Ujistěte se, že máte dostatek prostoru a světla pro práci. Organizujte si nástroje a materiály tak, abyste je měli po ruce.
  • Postupujte systematicky: Rozdělte si práci na jednotlivé kroky a postupujte systematicky. To vám pomůže vyhnout se chybám a udržet pořádek.

Na co všechno se připravit

Přetěsňování ventilového víka může vyžadovat nejen samotnou opravu, ale také kontrolu a případnou výměnu dalších dílů. Připravte se na následující:

  • Kontrola ventilů a vahadel: Při demontáži víka je dobré zkontrolovat stav ventilů a vahadel. Pokud jsou opotřebené nebo poškozené, může být nutná jejich výměna.
  • Kontrola těsnění ventilů: Únik oleje může být také způsoben opotřebeným těsněním ventilů. Zkontrolujte stav těsnění a v případě potřeby je vyměňte.
  • Výměna oleje a filtrů: Po přetěsnění je dobré vyměnit olej a filtr, aby byl motor v optimálním stavu.

Závěr

Únik oleje pod ventilovým víkem je problém, který lze úspěšně vyřešit přetěsněním pomocí tmelu na motory. Dodržování správného postupu a věnování pozornosti detailům zajistí, že oprava bude efektivní a motor bude opět fungovat bez problémů. Připravte se na práci důkladně a nezapomeňte na kontrolu dalších součástí motoru, abyste předešli dalším možným problémům.